کد خبر: 645157
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

۶۳درصد مردم لوازم خانگی و کالای دیجیتالی را قسطی می‌خرند؛ وقتی زندگی قسطی اجتناب‌ناپذیر می‌شود

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تغییر سبک زندگی جامعه، شیوه تامین مایحتاج آنها را دستخوش تحول کرده است. یکی از نشانه‌‌های این تحول، خرید شرایطی و اقساطی است که در سال‌های اخیر با توجه به افزایش نرخ تورم، استقبال مردم را به دنبال داشته است.

۶۳درصد مردم لوازم خانگی و کالای دیجیتالی را قسطی می‌خرند؛ وقتی زندگی قسطی اجتناب‌ناپذیر می‌شود
کد خبر: 645157
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۲۱:۲۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد با استناد به یک نظرسنجی نوشته که زندگی قسطی اجتناب‌ناپذیر شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، تغییر سبک زندگی جامعه، شیوه تامین مایحتاج آنها را دستخوش تحول کرده است. یکی از نشانه‌‌های این تحول، خرید شرایطی و اقساطی است که در سال‌های اخیر با توجه به افزایش نرخ تورم، استقبال مردم را به دنبال داشته است. نتایج نظرسنجی «دنیای‌اقتصاد» از مخاطبان فضای مجازی نشان می‌دهد بیش‌از نیمی از پاسخ‌دهندگان در یک سال گذشته تجربه خرید اقساطی را داشته‌اند. همچنین بیش از ۶۳درصد عنوان کرده‌اند که لوازم خانگی و کالاهای دیجیتال را به‌صورت شرایطی خریداری می‌کنند.

این روزنامه افزوده است: علاوه‌بر‌این بیش از ۷۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی کمتر از ۵۰میلیون تومان خرید قسطی داشته‌اند. در شرایط تورمی حاضر، با توجه به اینکه مردم هزینه ناشی از خرید کالاهای خود را به‌صورت اقساطی پرداخت می‌کنند، فروشندگان نیز با سود بیشتری مواجه می‌‎شوند. به این ترتیب می‌توان این موضوع را به بازی برد-برد تشبیه کرد. نظرسنجی نشان می‌دهد، زندگی اقساطی در حال حاضر، اجتناب‌ناپذیر است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها