کد خبر: 274348
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۰۸:۵۲:۰۰
| |

کشف هشت تن مواد منفجره در جنوب سوریه

یگان‌های ویژه ارتش سوریه در خلال عملیات پاکسازی در منطقه جنوبی سوریه هشت تن مواد از نوع «سی فور» با شدت بالای انفجاری متعلق به تروریست‌ها را کشف کردند.

کشف هشت تن مواد منفجره در جنوب سوریه
کد خبر: 274348
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع در یگان ویژه ارتش سوریه گفت: با پیگیری دقیق یگان مبارزه با تروریسم ارتش سوریه مقادیر زیادی مواد منفجره جنگی و دست ساز در منطقه جنوبی سوریه از جمله هشت تن مواد منفجره سی فور متعلق به تروریست ها کشف شد که آنها را در درون زمین پس از پیچیدن در پلاستیک در یکی از مخفیگاه های خود پنهان کرده بودند.


به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع اشاره کرد که ماده سی فور ترکیبی خمیری و رنگ سفید و قدرت انفجاری بسیار بالایی دارد به طوری که یک کیلوگرم از آن قدرتی معادل 13 کیلوگرم تی ان تی دارد.


وی افزود: گروه‌های تروریستی از این مواد منفجره برای ساخت خمپاره های دست ساز و نیز بمب گذاری ها برای حمله به غیر نظامیان و مواضع ارتش سوریه استفاده می کنند.


این منبع از ارتش سوریه گفت: این حجم از مواد منفجره سی فور از طریق کشورهای مجاور در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته چرا که این مواد بسیار گران بوده و تنها در اختیار ارتش کشورها به موجب قردادهایی قرار می گیرد. این امر نشان دهنده پشتیبانی حامیان تروریسم از این گروه های تروریستی در سوریه است.


وی گزارش داد که یگان های پاکسازی ارتش سوریه در جریان عملیات پاکسازی و تامین امنیت مناطق جنوبی این کشور مقادیر زیادی سلاح و مهمات نظامی متعلق به اسرائیل و آمریکا را در دست تروریست ها کشف کرده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها