کد خبر: 564480
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۶:۰۴:۳۲
| |

محمود عباس:

راه حل دو دولتی در حال فرسایش است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: راه حل تشکیل دو دولت به دلیل اقدامات اسرائیل در حال فرسایش است.

راه حل دو دولتی در حال فرسایش است
کد خبر: 564480
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۶:۰۴:۳۲

محمود عباس روز چهارشنبه در دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، اظهار داشت: ۷۴ سال است که منتظر پایان اشغال هستیم و غیر از ما هیچ ملتی در جهان تحت اشغال خارجی زندگی نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، به نقل از رسانه‌های فرانسوی، وی از کشورهای اروپایی که فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، خواست تا پیش از آنکه دیر شود، راه حل تشکیل دو دولت را حمایت کنند.

عباس  که به دعوت رئیس جمهور فرانسه عازم پاریس شده است، در این دیدار بار دیگر خواست که موضوع قتل شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگاری که در ماه می هنگام پوشش خبری عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری کشته شد، روشن شود.

وی اضافه کرد: این خبرنگار با خونسردی و بدون دلیل کشته شد. ابوعاقله را چه کسی کشت؟ ما از آنها می خواهیم قاتل را پیدا کنند.

مکرون: هیچ جایگزینی برای صلح در خاورمیانه نیست

تارنمای روزنامه لو فیگارو نیز با پوشش خبری این رویداد، نوشت: رئیس جمهور فرانسه در این دیدار خواستار از سرگیری مذاکرات صلح در خاورمیانه شد.

مکرون هنگام پذیرایی از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کاخ الیزه اضافه کرد: تنش، خشونت و تروریسم در خاورمیانه ادامه دارد.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه اخراج خانواده‌های فلسطینی، تخریب‌ها و سیاست شهرک‌سازی امکان تشکیل یک کشور فلسطینی در حال صلح را در کنار اسرائیل از بین می‌برد، خواستار پایان دادن به اقدامات یکجانبه شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه گذشته نیز با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان تصدی پست ریاست جمهوری در نخستین سفر خود به خاورمیانه آمده بود، گفت‌وگو کرد.

این نخستین بار از سپتامبر ۲۰۱۸ است که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دعوت رئیس جمهور فرانسه در پاریس حضور دارد.

روزنامه لیبراسیون نیز با انتشار تحلیلی همزمان با دیدار رئیس جمهور فرانسه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، این رویداد را "راهی برای از سرگیری گفت‌وگوهای اسرائیل و فلسطین" ارزیابی کرد.

این روزنامه پرشمارگان فرانسوی اضافه کرد: دیدار امروز بین مکرون و عباس، در فضایی از اعتماد برگزار می‌شود و برای اتحادیه اروپا و فرانسه در راس آن، این فرصتی بیسابقه برای پیشبرد مذاکرات صلح است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها