کد خبر: 511090
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ۱۱:۳۲:۰۰
| |

حسن بیادی، چهره سیاسی اصولگرا:

دولت و مجلس به تعارض جدی می‌رسند / سیستم اجرایی کشور ما متناسب با شان و شوکت جمهوری اسلامی نیست / رئیسی باید مدیریت‌های جزیره‌ای را به یکپارچه تبدیل کند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: علی رغم اینکه گفته می شود دولت و مجلس هم جنس و همراه هستند این‌طور نیست به نظر من این دولت و این مجلس به تعارض جدی می رسند و این تعارض بعد از یک سال شروع خواهد شد.

دولت و مجلس به تعارض جدی می‌رسند / سیستم اجرایی کشور ما متناسب با شان و شوکت جمهوری اسلامی نیست / رئیسی باید مدیریت‌های جزیره‌ای را به یکپارچه تبدیل کند
کد خبر: 511090
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ۱۱:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن بیادی، چهره سیاسی اصولگرا در رابطه با نحوه برخورد دولت ها با احزاب و تاثیر آن در اداره کشور اظهار کرد: در کشوری که احزاب جایگاه ویژه ای ندارند و سیستم پارلمانی مستقر نیست و نواقص مهمی در نحوه انتخابات و نحوه اداره تشکل های سیاسی نسبت به همه دنیا متفاوت است چه انتظاری دارید؟ از این رو پیش آمدن برخی مسائل قابل پیش بینی است.


به گزارش برنا، او افزود: بنابراین اگر مساله ای وجود دارد بخاطر نوع همکاری های قبل از انتخابات با فرد منتخب است و دیگر اینکه احزاب ما فراگیر و موثر و پاسخگو نیستند چرا که قدرتی ندارند تا کاری انجام دهند و در تعیین سرنوشت کشور نه قدرتی دارند و نه نقش موثری، از این رو هر کسی که بر سر کار می آید مجبور است که با گروه ها، اشخاص و احزاب حقیقی و حقوقی و بعضا با باندهای متصل به قدرت و ثروت فعالیت کند و بعد فراموش می کند چه کسانی، در مسیر رای آوری از او حمایت کرده اند و گله گذاری ها و سهم خواهی ها پیش می آید چون سیستمی پویا و منطقی برای انتخاب اعضای دولت، هیأت وزیران، نمایندگان مجلس و شورای شهر وجود ندارد.

بیادی خاطرنشان کرد: مشکلی دیگر نحوه انتخابات است که غلط اندر غلط است و تاسف اینجاست که کسی تاکنون برای اصلاح شیوه و قوانین انتخابات کاری نکرده است. دولت آقای رییسی جدا از 3 نفری که سن بالایی دارند کابینه ای کاملا جوان ارائه کرده اگرچه بنده این مساله را حُسن نمی دانم چون در رده های دوم و سوم دولت بیشتر می توان از جوانان استفاده کرد بخصوص در بخش های اجرایی و بازرسی فنی و نظارت های دقیق باید از جوانان استفاده کرد و کار بهتر پیش خواهد رفت.

او در رابطه با تعامل دولت و مجلس خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه گفته می شود دولت و مجلس هم جنس و همراه هستند این‌طور نیست به نظر من این دولت و این مجلس به تعارض جدی می رسند و این تعارض بعد از یک سال شروع خواهد شد. سیستم اجرایی کشور ما متناسب با شان و شوکت جمهوری اسلامی نیست و بصورت جزیره‌ای اداره می شود در حالی که باید به شکل مدیریت یکپارچه باشد فلذا با سازمانهای موازی و با ساختار دولت در دولت نمی شود کشور را اداره کرد، این اختلافات قابل پیش بینی است.

بیادی در پایان گفت: چنانچه آقای رییسی می خواهند موفق و مشکلات مردم را بصورت اساسی حل کنند باید مدیریت های جزیره ای را به مدیریت های یکپارچه تبدیل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها