کد خبر: 640698
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۸:۲۵:۳۹
| |

سامانه شفافیت انتخابات راه‌اندازی می‌شود

دبیر ستاد انتخابات از راه‌اندازی سامانه شفافیت خبر داد و گفت: در روزهای آینده این سامانه رونمایی خواهد شد و تاثیر به سزایی در انتخابات خواهد داشت. براساس قانون، هرگونه بررسی اعتراض منوط به ثبت آن از سوی داوطلب نمایندگی مجلس است.

سامانه شفافیت انتخابات راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 640698
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۸:۲۵:۳۹

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: در فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیأت‌های اجرایی به درستی عمل کردند.

به گزارش تسنیم، دبیر ستاد انتخابات کشور بیان کرد: وزارت کشور براساس قانون بستر انتخابات را فراهم می‌کند و اجرای انتخابات را برعهده دارد.

وی ضمن اشاره به سامانه شفافیت انتخابات خاطرنشان کرد: در روزهای آینده این سامانه رونمایی خواهد شد و تاثیر به سزایی در انتخابات خواهد داشت. براساس قانون، هرگونه بررسی اعتراض منوط به ثبت آن از سوی داوطلب نمایندگی مجلس است.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: چنانچه داوطلب نسبت به نتیجه بررسی صلاحیت در هیات اجرایی معترض باشد براساس قانون باید از 21 تا 24 آبان ماه از ساعت 8 تا 18 به صورت الکترونیکی به سامانه پنجره واحد وزارت کشور مراجعه و از طریق لینک «میز خدمت شورای نگهبان» اعتراض خود را ثبت کند. فرآیند بررسی اعتراض ها در هیات نظارت استان تحت هیأت مرکزی نظارت از 25 آبان ماه شروع می شود و تا 14 دی ماه ادامه دارد.

اسلامی در خصوص الزامات افزایش مشارکت مردم در انتخابات، اظهار داشت: تأمین سلامت و امنیت انتخابات دو کار ویژه وزارت کشور است که باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد و با در نظر گرفتن همه جوانب در بحث مشارکت همه مجموعه‌ها نقش آفرینی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها