کد خبر: 651576
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۷:۳۱:۵۴
| |

جاهای دیدنی یزد در شب | شب در یزد کجا بریم؟

گشت و گذار در شب ازجمله جذاب‌ترین بخش‌های سفر به شهر تاریخی یزد محسوب می‌شود به‌ویژه در نیمه اول سال که به‌دلیل گرمای هوا، بازدید کمی سخت است.

جاهای دیدنی یزد در شب | شب در یزد کجا بریم؟
کد خبر: 651576
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۷:۳۱:۵۴

جاهای دیدنی یزد در شب، به‌قدری زیاد است که می‌توانید بهترین و خوش‌ترین لحظات را در کنار همسفران خود سپری کنید. برای یک برنامه‌ریزی گردشگری هدفمند در شهر زیبا و توریستی یزد، بهتر است جاهای دیدنی‌ای که امکان بازدید از آن‌ها به ساعات اداری محدود می‌شود را در روز ببینید و دیگر اماکن دیدنی یزد مانند بافت تاریخی، هتل رستوران‌ها و همچنین پارک‌ها را جزء لیست شب‌گردی خود در نظر بگیرید. برای کمک به شما برای تجربه سفری مهیج و به‌یادماندنی، به معرفی برخی از محبوب‌ترین اماکن دیدنی یزد در شب می‌پردازیم.

محبوب ترین مکان های دیدنی یزد در شب

همان‌طور که اشاره شد، تفریحات یزد در شب، می‌تواند به بهترین بخش سفر شما تبدیل شود، چراکه زیبایی‌های این شهر تاریخی در شب دوچندان می‌شود. گشت‌وگذار شبانه در کوچه‌پس‌کوچه‌هایی که دارای بافت قدیمی و خانه‌های تاریخی هستند، برای هر گردشگری جذاب و دلنشین است؛ همچنین بازدید از برخی آثار تاریخی یزد، با نورپردازی‌های زیبایی که جلوه بی‌نظیری در شب دارند، فرصت یک شب‌گردی خاص و متفاوت را برای شما فراهم می‌کند. برخی از جاهای دیدنی یزد که می‌توانید در سکوت و آرامش شبانه در کنار هوایی لطیف و مطبوع به بازدید از آن‌ها بروید، به شرح زیرهستند:

باغ دولت آباد یزد

اگر به‌دنبال پاسخ این سوال هستید که شب در یزد کجا برویم، باید گفت دیدن شگفتی‌های باغ دولت آباد را در اولویت قرار دهید. تصور کنید که در دل یک شهر کویری، مجموعه‌ای تاریخی با باغی سرسبز و زیبا به مساحت ۶/۵ هکتار قرار دارد که هر گوشه از آن داستان‌های تاریخی زیادی را بازگو می‌کند. اگر در روزهای گرم سال به یزد سفر می‌کنید، برای گشت‌وگذار در باغ دولت آباد، غروب و اوایل شب را درنظر داشته باشید تا از گرمای طاقت‌فرسای روزانه در امان باشید.

باغ دولت آباد، با قدمتی بیش از ۲۷۰ سال، از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی یزد در شب محسوب می‌شود که بلندترین بادگیر جهان را دارد. این بادگیر، درست در میان درختان سربه‌فلک کشیده باغ قرار گرفته است که با نورپردازی‌های رنگارنگ و شبانه، مناظر شگفت‌انگیزی را مقابل چشمان‌تان به تصویر می‌کشد. این اثر تاریخی و باغ زیبای آن، در لیست ۱۰ باغ برتر کشور قرار دارد که توانسته است عضویت میراث جهانی یونسکو را نیز کسب کند. در کنار جذابیت‌های دیدنی باغ دولت آباد، حتما سری به غرفه‌های سوغات و صنایع دستی این مجموعه بزنید و آثار فرهنگی و هنری این را منطقه خریداری کنید.

بوستان ناجی یزد

از دیگر محبوب‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی یزد در شب، می‌توان به باغی زیبا و سرسبز که از دوره قاجار به‌یادگار مانده است، اشاره کرد. در میان این مجموعه تفریحی و دیدنی که بوستان ناجی نام دارد، یک عمارت باشکوه با بادگیرهای بلند به چشم می‌خورد که امکان بازدید از اتاق‌ها و تالار آن، برای گردشگران فراهم شده است. باغ ناجی و کوشک موجود در آن، با جذابیت‌های دیدنی و تاریخی فراوانی که دارند، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌اند. در این بوستان، امکانات رفاهی مناسب و مطلوبی برای تفریح و خوش‌گذرانی مسافران درنظر گرفته شده است. در کنار تمام این شگفتی‌ها، نمی‌توان از زیبایی‌های بوستان ناجی در شب، با آن نورپردازی‌های زیبا و چشم‌نواز غافل شد.

میدان امیر چخماق یزد

در بین اماکن دیدنی یزد در شب، نباید از زیبایی‌های میدان امیر چخماق غافل شوید. قدمت این میدان که از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری یزد محسوب می‌شود، به دوره تیموریان می‌رسد. نورپردازی‌های میدان امیر چخماق در شب، زیبایی و شکوه نمای کلی، حوض و همچنین مجسمه‌های مسی آن را دوچندان می‌کند. این میدان، علاوه بر سابقه تاریخی زیاد، از اصلی‌ترین میادین شهر یزد است که بناهای تاریخی فراوانی نیز در اطراف آن وجود دارند؛ بنابراین وقتی به بازدید از میدان امیر چخماق می‌روید، آثار تاریخی زیادی خواهید دید که حس سفر در زمان را به شما منتقل می‌کند و مخصوصا برای بازدید خانواده‌ها مکان مناسب و لذت‌بخشی است.

مجتمع تجاری تفریحی ستاره یزد

همان‌طور که می‌دانید، خرید سوغات و خرید شخصی، بخش اصلی و جذاب در هر سفری است که این لذت را در سفر به یزد نیز باید تجربه کنید. به همین خاطر توصیه می‌شود، در لیست مکان های دیدنی یزد در شب، رفتن به مجتمع تجاری تفریحی ستاره را نیز درنظر داشته باشید. این مرکز خرید، علاوه بر گشت‌وگذار در بین ۷۰۰ واحد فروشگاهی، فرصت تماشای معماری اصیل ایرانی را به شما می‌دهد. در بین فروشگاه‌های متعدد مرکز خرید ستاره، برندهای معروف جهانی و ایرانی به چشم می‌خورند که کیفیت و قیمت مناسب را به‌صورت همزمان ارائه می‌کنند. بعد از خرید در مدرن‌ترین و معروف‌ترین مرکز خرید شهر یزد، می‌توانید ساعاتی را به تفریح و خوش‌گذرانی در کنار دوستان و خانواده‌تان سپری کنید، چراکه این بخش‌های تفریحی و رفاهی در مجتمع تجاری ستاره یزد وجود دارند:

  • شهربازی سرپوشیده ۳۰۰۰ متری

  • سینما پنج بعدی

  • هایپر مارکت

  • سالن بولینگ

  • سالن بیلیارد

  • رستوران‌های متعدد

  • کافی‌شاپ‌های متنوع و...

هتل رستوران ملک التجار یزد

در شهر یزد، هتل رستوران‌های متعددی وجود دارند که همگی در بافت سنتی شهر و در عمارت‌های قدیمی و تاریخی قرار گرفته‌اند؛ بنابراین برای ررزو هتل یزد و اقامت در هتل یزد، می‌توانید یکی از این مجموعه‌های اقامتی شگفت‌انگیز را انتخاب کنید و اقامتی رویایی و منحصربه‌فرد را در طول سفر تجربه کنید. صرف غذا، در رستورانی که در دل یک اثر تاریخی قرار دارد و معماری باشکوه و اصیل ایرانی را به نمایش گذاشته است، برای هر گردشگری جذاب خواهد بود؛ بنابراین در بین جاهای دیدنی یزد در شب، حتما ساعاتی را برای رفتن به هتل رستوران ملک التجار اختصاص دهید و به این شکل از غذا خوردن در فضایی سنتی و درعین حال شیک و زیبا لذت ببرید. از آنجایی که ساختمان هتل رستوران ملک التجار در شب با نورپردازی‌های چشم‌نوازی همراه است، جذابیت صرف غذا در محیطی خاص و متفاوت را دوچندان کرده است. منوی این رستوران نیز، شامل انواع غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که با بهترین کیفیت ارائه می‌شود.

پارک شادی یزد

در کنار دیگر جاهای دیدنی یزد در شب، می‌توانید به پارک شادی بروید و لحظات خوش و مفرحی را به‌ویژه برای کودکان‌تان رقم بزنید. طبیعت زیبای پارک شادی یزد، با درختان سربه‌فلک کشیده نارون و کاج که با نورپردازی‌های رنگارنگ همراه شده است، جلوه بی‌نظیری را مقابل چشمان شما ترسیم می‌کند. در این مجموعه تفریحی، یک شهربازی بزرگ قرار دارد که می‌توانید اوقات خوشی را در کنار دوستان، کودکان و اعضای خانواده‌تان سپری کنید.

 در پایان

اگر برای سفر به شهر تاریخی یزد به‌ویژه در نیمه اول سال، برنامه‌ریزی می‌کنید، باید در کنار اقدامات پیش از سفر خود، با جاهای دیدنی یزد در شب نیز آشنا شوید؛ چراکه بازدید از جاذبه‌های گردشگری یزد، شکوه و جلوه بی‌نظیری در شب دارند؛ همچنین به‌دلیل گرمای هوا در طول روز، می‌توانید گشت‌وگذار در این شهر دیدنی را به ساعات خوش آب‌وهوا و لطیف شبانه موکول کنید. در هر فصلی از سال که به یزد می‌روید، نباید فرصت شب‌گردی در این شهر گردشگری را از دست بدهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها