کد خبر: 272964
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۶:۰۸:۰۰
| |

جزئیات تخلف باشگاه سیتی در خصوص جذب سانچو لو رفت

براساس گزارش افشا شده از سوی نشریه اشپیگل آلمان، باشگاه منچسترسیتی در سال 2015 برای به خدمت گرفتن «جیدون سانچو»، به طور غیرقانونی 200 هزار پوند به مدیر برنامه‌های وی پرداخت کرده است.

جزئیات تخلف باشگاه سیتی در خصوص جذب سانچو لو رفت
کد خبر: 272964
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۶:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| اشپیگل مدعی است که در زمان انعقاد این قرارداد، سانچو تنها 14 سال داشته و باشگاه سیتی که به شدت برای جذب وی تمایل داشته، برای تسریع روند عقد قرارداد، مبلغ مذکور را به «اِمکا اوباسی» مدیر برنامه های وی پرداخت کرده است.


انتقال سانچو در نهایت انجام شد و باشگاه منچسترسیتی نیز به عنوان غرامت و همچنین در جهت تطابق با خط مشی لیگ برتر انگلیس، به طور رسمی مبلغ 60 هزار پوند به واتفورد پرداخت کرد.


از لحاظ حقوقی، باشگاه ها نمی توانند برای اغوای بازیکنان زیر 16 سال مبلغی را پیشنهاد دهند.


اشپیگل در ادامه مدعی شد که باشگاه منچسترسیتی در ادامه نامه ای را به پدر سانچو نوشته و وی را از اشتیاق خود برای جذب این بازیکن به محض حرفه ای شدن، مطلع ساخته است.


نشریه اشپیگل به واسطه انتشار چندین پرونده افشا کننده شهرتی برای خود دست و پا کرده و باشگاه منچسترسیتی که اخیرا به دور زدن قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا متهم شده، به یکی از طعمه های داغ این نشریه بدل شده است.


این نخستین باری نیست که یک باشگاه انگلیسی در پرونده های مرتبط با جذب بازیکنان زیر سن قانونی گرفتار می شود.


باشگاه لیورپول نیز 2 سال پیش به دلیل جذب بازیکنان آکادمی سایر باشگاه ها و به طور مشخص به دلیل پیشنهاد مبلغی تشویقی به بازیکنی 12 ساله که در آن دوران در عضویت باشگاه استوک سیتی بود، 2 سال از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات محروم شد.


سانچو پس از اتمام قراردادش با سیتی و پیوستن به بورسیا دورتموند به یکی از کالاهای داغ بازار نقل و انتقالات بدل شده است؛ او به محض رسیدن به ورزشگاه سیگنال ایندونا پارک (ورزشگاه اختصاصی دورتموند)، پیراهن شماره 7 ستاره اسبق این تیم یعنی «عثمان دمبله» را به تن کرد و برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم کوچک ترین درنگی نکرد.


و حالا سانچو با ارزش 80 میلیون پوند در بازار، با یک دوجین باشگاه تراز اول ارتباط داده شده و شنیده ها از بازگشت مجدد وی به لیگ برتر جزیره حکایت دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها